Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

DocAtlas (2)

KDG (2)

Odisee (2)

UCLL (2)

AP (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

PXL (1)

Thomas More Kempen (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2017 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Leergesprekken in een notendop
Authors: ---
ISBN: 9789079336241 9079336246 Year: 2017 Publisher: Helmond OMJS (Onderwijs Maak Je Samen)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Niet praten óver de leerling, maar mét de leerling: samen op zoek gaan naar 'wat kan ik al, wat kan ik nog leren, wat wil ik nog leren en hoe ga ik dat doen'?Het lijkt vaak heel gemakkelijk om in gesprek te gaan met leerlingen, maar bij een goed leergesprek spelen meerdere factoren een rol. Denk bijvoorbeeld aan de relatie met de leerling en ouders, het pedagogisch handelen van de leraar en de gesprekstechnieken die ingezet kunnen worden ten aanzien van het doel van het gesprek.Naast deze factoren is het van belang dat het voeren van leergesprekken plaatsvindt vanuit de visie van de school en aansluiting vindt bij de andere ontwikkelingen waar de school op dat moment mee bezig is. Leergesprekken hebben namelijk een directe invloed op de kwaliteit van lesgeven en het leren van leerlingen.Leergesprekken in een notendop beschrijft het belang van leergesprekken. Deze publicatie legt uit waarover, hoe en wanneer je leergesprekken kunt voeren en op welke wijze een school leergesprekken een plek kan geven in de praktijk. Ze biedt naast theorie ook praktische tools om met leergesprekken aan de slag te gaan. De inhoud en werkwijze van deze Notendop-uitgave zijn gericht op het primair onderwijs.(Bron: www.onderwijsmaakjesamen.nl)


Book
Het bruggesprek : een opstap naar vormend onderwijs
Author:
ISBN: 9789044135978 904413597X Publisher: Garant Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs maakt toekomst en heeft daarom de taak om leerlingen voor te bereiden op een samenleving die totaal onvoorspelbaar is en voortdurend verandert. Hoe doen leerkrachten dat?Bruggesprekken kunnen een aanzet zijn om kinderen te leren naar zichzelf te kijken, om een beter zelfbeeld te ontwikkelen. Van daaruit kunnen ze stappen zetten naar anderen. De wereld stopt niet aan de eigen gemeente. Kinderen worden later burgers die hun verantwoordelijkheid opnemen en hun deel bijdragen om een betere wereld tot stand te brengen.Bruggesprekken willen dat aanleren door het verbinden van gevoel, verstand en handelen, vroeger en nu, ik en anderen.In het bruggesprek is de leerkracht naast deskundige ook mens. Soms vertelt de leerkracht uit eigen ervaringen, soms geeft hij een persoonlijke kijk of beleving. De leerkracht staat model als mens. Dit is onderwijs met een visie. Een delicate, maar wezenlijke opdracht. De vele voorbeelden in dit boek leren leerkrachten het bruggesprek stap voor stap in de klas toe te passen en hun onderwijs diepgaander en spannender te maken.Dit boek is bedoeld voor leerkrachten uit het basisonderwijs, maar kan zeker ook gebruikt worden in het secundair onderwijs.(bron : http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?ID=9789044135978)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by